Podvojné účetnictví
Podvojné účetnictví
Podvojné účetnictví byl termín, který se používal do roku 2004. Od 1. ledna 2004 se používá pouze pojem účetnictví. Zákon č.563/1991 Sb.o účetnictví, vyhláška č.500/2002 Sb. a české účetní standardy. Nyní tedy termín podvojné účetnictví označujeme pojmem vedení účetnictví.
Vedení podvojného účetnictví (účetnictví)
Vedení podvojného účetnictví se skládá z informací o stavu a pohybu majetku, závazků, nákladů a výnosů a o celkovém výsledku hospodaření. Vše je dáno zákonem o účetnictví. V podvojném účetnictví musí být každá položka zaúčtována na dva účty. Např. pokud zaplatíme fakturu ve výši 100 Kč musíme tuto položku zapsat na účet pokladny a na účet dodavatele.
Kdo musí vést podvojné účetnictví?
Povinnost vést podvojné účetnictví v plném rozsahu, dnes pouze vedení účetnictví, mají všechny jednotky, které jsou zapsány v obchodním rejstříku.
« zpět na přehled daní